Cameron Highlands en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Teun en Dirk - WaarBenJij.nu Cameron Highlands en Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Teun en Dirk - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands en Penang

Door: teun en dirk

Blijf op de hoogte en volg Teun en Dirk

16 December 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Daar zijn we weer lieve mensen met een nieuw avontuur.

Sinds het vorige verhaaltje is er weer een tijd vol spannende dingen achter de rug. Eerst maar even de Cameron Highlands:
Op aanraden van Bart en Elle zijn we gaan slapen in Fathers Guesthouse, een hele chille plek boven op een heuvel. Voor het eerst op ons lang weekendje weg waren we op een plek met veel andere reizigers, dus konden we wat buurten met anderen. Verder kon je er bierdrinken (ook fijn) en waren er prachtige wandelroutes door de jungle (richting de Brinchang berg, erg mooi uitzicht) en door de theevelden waar de Cameron Highlands bekend van zijn. Mooi weer (was erg fijn), maar helaas geen spannende dieren gezien, behalve wat kleine ongevaarlijke slangen en een gevaarlijke, maar die lag kapot langs de weg.
Naast het 'gewone' eten met de handjes hebben we ook een avond burgerlijk 'gestoomboot'. Steamboot (of Stimboat) is een chinees gerecht waarbij je kleine vis en vlees hapjes krijgt en die moet stomen in een soort soep, lekker en een beetje gourmetachtig, dus misschien iets voor kerst ook;)
Kortom Cameron Highlands: Mooie bergen, heerlijk klimaat (wat koeler dan de rest van het land) en Fathers Guesthouse als prima plek om te verblijven!
Na deze mooie natuur weken (herinneren jullie Tioman en Taman Negara nog?) begon het echte werk: het schitterende hostel 'Bij Bart Elle en Vic'. Heerlijk gastvrije eigenaars, met heerlijke slaapkamer en geweldige extra opties zoals ontbijt, diner en leuke trips.
Vrijdag kwamen we aan via de bus en veerboot op het eiland Penang in de stad Georgetown (ook soms gewoon Penang genoemd) waar Bart ons met de legendarische Golden Volvo ophaalde bij de pier. De zoon des huizes Vic, 4 maanden oud, is een prachtig ventje en hij was erg blij met zijn nieuwe shirt wat we 'm gegeven hadden. S avonds zijn we lekker uiteten geweest en zijn papa Bart, Dirk en Teun nog op stap geweest, met karaoke als mooie afsluiter van de avond. De volgende dag hadden Bart en Elle een barbecue en stelde Bart voor om mee te doen met de 'Hash'. En dat was een geweldig idee.
Hash is een soort hardlooprace (maar niemand kan of hoeft te winnen), ooit bedacht hier in Maleisie, waarbij drank en humor het belangrijkste element is. Dus op het lijf geschreven voor onze avonturiers. We waren wat te laat dus moesten achter de groep aanrennen, eerst berg op door de jungle en daarna ook weer naar beneden dus. Dirk, een geboren HashMaster zo bleek al snel, kon vrij snel aanhaken bij de groep en kwam mooi op tijd weer binnen. Teun raakte al snel acherop, was daarna de weg (letterlijk en figuurlijk)meerdere keren kwijt en kwam ongeveer een uur later binnen, waardoor dirk al bekant een krat bier op had (bijna dan, hehe). Na de hash wordt er gedronken en gegeten en mensen op een blok ijs gezet (al dan niet met de broek na beneden). Deze mensen hebben vaak wat verkeerd gedaan (zo mag je nooit met nieuwe schoenen meedoen aan de Hash) en moesten ook wij op het blokplaatsnemen, waarbij we werden natgegooid met koud water en moesten drinken (foto's binnenkort!).
Kortom Hash: Knotsgek en prachtige ervaring en het mooiste is: er zijn nog meer Hashclubs in Zuid-Oost Azie, zelfs in Nederland schijn je het te kunnen doen (geen jungle alleen helaas.)
Zondag was het chinees ontbijten, met kleine (vaak vis) hapjes en daarna zijn we het eiland gaan verkennen met Bart Elle en Vic (onze held en maat!) Na mooie stranden en heuvels te hebben bezocht (ook foto's binnenkort) mochten we met bart z'n voetbalteam Penang International Soccer Squad (PISS, mooie naam hè) mee voetballen. Na de uiteindelijk simpele 3-1 overwinning ging het echter mis. Dirk moest al in de 2e helft afhaken wegens onfitte gevoelens en teun (die op een of andere manier vond dat hij de wedstrijd moest uitvoetballen) moest 'even gaan liggen' en gaf zijn complete eten van de dag over aan de kant van het veld. Dirk en Teun hebben die avond helaas geen bier kunnen drinken met PISS dus. De volgende dag (maandag) waren beide heren nog niet fit en werd de dag besteed met films kijken en fruit eten. Dinsdag ging het al een stuk beter en mochten we weer vast voedsel eten (teun at zelfs de tong en ogen van een vis op, of dat zo verstandig is).
Kortom Penang:
Mooie dingen gedaan (Met Hash als hoogtepunt) en dankzij de ongelooflijke gastvrijheid (en helende sapjes en fruit) van Bart en Elle (en Vic natuurlijk) een fantastisch weekend.
Vandaag laten we Maleisie achter ons en zetten we onze reis voort richting Thailand, het land met de mooie stranden en feestjes. Dus dat wordt weer mooi!

Houdoe en tot ziens

• 16 December 2009 - 12:05

Ome John + Tante Ria:

Wat beleven jullie weer mooie dingen. blijf vooral schrijven want dan kunnen wij in gedachten mee gaan. Wel niet zo leuk, maar toch.

• 16 December 2009 - 13:23

Mam -Teun:

Ja, na een paar weken zonder sport en bier krijg je zoiets. Gelukkig hadden jullie goede verzorgers om je heen. goeie reis.

• 16 December 2009 - 16:33

PaMa:

Langzaam maar zeker komt de ware aard naar boven, dachten we even dat jullie alleen voor cultuur en natuur gingen komt er toch langzaam maar zeker een bier verhaal naar boven en juist dan worden jullie ziek????
    Maar zonder gekheid super z'n verblijf en verzorging. Kwam dat even goed uit,lekker op krachten komen en dan verder.
    We kijken uit naar de foto's en volgende verhalen.
    Brrrr koude groeten uit De Rips

• 16 December 2009 - 16:45

Joris:

Bent je al beter Dirk en Teun?

• 17 December 2009 - 08:32

Noortje:

dag boy's

wat een mooie avonturen, en tof dat 'Hash' als hoogtepunt ervaren wordt ;) suuuuper veel plezier in thailand, dat wordt partyhardy! ENJOY
    don't forget the full-moon-party at koh pangang...

• 18 December 2009 - 00:09

Gijs:

Joo Maten!

Even heel kort berichtje van mij. Ik zit tegen een onmogelijke deadline te werken. Morgen vertrek ik naar Oostenrijk om ook op vakantie te gaan en tot die tijd:
    veel haakje sluiten, open...hattepat...dingetje floepsen...en dan hier zo iets...en dan printen.

Kort nieuws:
    -Fc Twente door in Europa!
    -45 cm sneeuw in Groningen
    -Stroomuitval in Groningen
    -De Duitsers zijn Polen binnen gevallen
    -Ik heb contact gehad met Vermist en nieuws voor Teun: je oom uit Milsbeek gaat contact met je zoeken.

Mannen veel plezier en red oe met de prut!
    Kalm aan doen en weer kom'n!

• 19 December 2009 - 11:42

Fam. P.Kuijpers Bake:

Hallo Teun en Dirk jullie hebben weer veel meegemaakt leuk om jullie verhalen te lezen.

Wij wensen jullie fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2010...

Groetjes Fam. P. Kuijpers

• 23 December 2009 - 11:38

Marja:

wa bende gullie goed op weg!