Even lekker Chineezen - Reisverslag uit Guangzhou, China van Teun en Dirk - WaarBenJij.nu Even lekker Chineezen - Reisverslag uit Guangzhou, China van Teun en Dirk - WaarBenJij.nu

Even lekker Chineezen

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Teun en Dirk

05 Januari 2010 | China, Guangzhou

Hallo allemaal,
Even een kort berichtje om te laten weten wat we de komende dagen allemaal van plan zijn. We zijn weg uit tailand. We zijn terug gegaan naar Maleisie en hebben daar nog een dagje bij Bart en Ellen uitgerust. Met z'n vieren de hele dag film gekeken. Wij waren gaar van het stappen in Tailand, en zij waren gaar van het drukke bezoek in het koude Nederland. De dag daarop hebben we om 04.00 uur de taxi gepakt naar het vliegveld om te vliegen naar Hong Kong. Vanuit Hong Kong wilde we door reizen naar Guillin in China (waar die ballon is neergestort) want we hebben niet voor niets ons chinees visum geregeld. We zijn nu alleen een beetje gestrand in Guangzhou. Dit is de eerste keer dat we iets ondernemern zonder Lonely Planet. En dat blijkt in een miljoenenstad waar zeker niet iedereen engels spreekt nogal lastig. Gelukkig heb ik vandaag na hard zoeken een plek gevonden waar ik kan internetten en als het goed is moet het wel gaan lukken. De stad hier is overigens wel overweldigend, zo groot, zo druk, zo chinees/westers. En dan hebben we waarschijnlijk nog maar een piepklein stukje gezien. Ik krijg er bijna paniek aanvallen van, zie al miljoenen chineezen voor me die de wereld veroveren. Maar goed dat is voor later zorg. Eerst maar eens de rest van het land bekijken.

Groeten, ook van Teun.
Of het gelukt is en eventuele foto`s komen als het goed is als we weer in Hong Kong zijn.

• 05 Januari 2010 - 12:30

Pama:

Wel behoorlijk minder warm zo te zien,kun je er wel een trui kopen in jullie maat??

• 05 Januari 2010 - 17:05

Carlo:

gaaf jongens houden jullie de voetballendvermogen ook een beetje op pijl?

• 05 Januari 2010 - 20:11

Ma En Pa Elsendorp:

Ja unnen hoop mensen, minstens 9 miljoen, in Guangzhou, we zijn benieuwd naar de fotos.
    Eindelijk ook eens iets anders om aan te trekken.
    Groeten en vat geen kou.

• 06 Januari 2010 - 21:24

Addie:

hallo dirk en teun
    hoe is de chinees daar, lees met veel plezier jullie berichten, niet elke dag maar als ik er aan denk. nog de beste wensen voor 2010 in goede gezondheid voor jullie alle twee.
    blijf maar lekker schrijven dan blijven we fijn op de hoogte van jullie uitzinnig leuke reis, was ik vroeger maar niet zo bleu geweest,had dan misschien ook iets meer van de wereld gezien
    Geniet lekker verder en wij blijven lekker lezen. Doei, doei en groetjes
    van ons alle

• 07 Januari 2010 - 14:56

Dirk:

Stelletje helden! Ik zie dat jullie goed bezig zijn :) Heb je al verschillen kunnen ontdekken bij die chinezen?

gegroet

• 07 Januari 2010 - 20:26

Monique:

Hee mannen
    Gaat goed daar he!
    mooie verhalen en adembenemende foto's!
    ik zal jullie zeker missen bij de klets, en ik denk ook het hele publiek. begin maar vast aan de klets voor volgend jaar ;)
    maar veel plezier daar en geniet ervan!

• 10 Januari 2010 - 15:54

Hein/maria:

hoi teun en dirk,
    ja, zo te zien valt het weer nu niet zo mee, maar ja dat hoort er ook bij een trui aan en een regencape of sneeuwt het bij jullie ook? en maar veel sambal eten, wordt je ook warm van!!!!

• 13 Januari 2010 - 19:51

Tonny&wilma:

Hoi Dirk en Teun,
    Wij genieten volop van jullie reisverhalen , waren wij nog maar wat jonger dan.... maar helaas op deze manier reizen is voor ons niet meer van toepassing .
    Groeten uit steensel

• 16 Januari 2010 - 12:12

Joost :

Dag kerels,

Houd ik jullie site in de gaten is het al weer 11 dagen geleden dat jullie iets gepost hebben. Maken jullie daar niets mee of zo? Ik ben benieuwd naar nieuwe verhalen!!

Gr!

ps: Teun, Caro Emerald heeft deze week de Megahit met haar nieuwe plaat en het album gaat ook komen. Daar zijn de mensen positief over. Het is een leuk liedje, dus misschien iets voor je om eens aan te horen...

• 18 Januari 2010 - 09:28

Opa Goossens:

Hallo Dirk
    Geniet van de mensen en het lekker eten.
    In Australie moet je uit-kijken voorde kangaroo's.
    zij komen zo uit de lucht vallen.
    Groeten uit Milheeze ook aan Teun.

• 19 Januari 2010 - 05:41

Bart:

Juist Joost,
    mooie krachtige woorden!
    Het wordt tijd voor weer een nieuw avontuur. Zo is het maar een web-saait.

Gaat het jullie nog voor de wind, mannen?

groeten vanuit Penang