Morgen zon in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Teun en Dirk - WaarBenJij.nu Morgen zon in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Teun en Dirk - WaarBenJij.nu

Morgen zon in Nieuw Zeeland

Door: teun en dirk

Blijf op de hoogte en volg Teun en Dirk

24 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag lieve mensen, daar zijn ze weer!
de jongens zijn gisteren in Nieuw Zeeland aangekomen, maar er is sinds het vorige bericht zoveel gebeurd, dus nu maar snel een samenvatting:

Na byron bay zijn we naar Brisbane gegaan, leuke stad met mooie rivier er doorheen. Daar zijn we naar het museum geweest (want het was gratis) en hebben weer een HASH gedaan (als je vergeten bent wat dat is, kijk even terug naar onze maleisie avonturen). Daarna zijn we richting Hervey Bay gereden, van waar we naar Fraser Island zijn gegaan. Fraser was echt fantastisch! een prachtig zandeiland (het grootste ter wereld, en wij maar denken dat texel groot is..) vol mooie meren en beekjes. MEt een groep van 9 hebben we daar gezwommen, rond gereden in onze 4x4 toyota landcruiser en veel gedronken in de avonden natuurlijk. Hopelijk kunnen we zometeen wat foto's hiervan op de site zetten.
Na Fraser zijn we naar de dierentuin gegaan, de Steve Irwin Zoo. Dat klinkt heeeeel erg leuk, maar het viel een beetje tegen, zeker voor 50 dollar (wij mochten 44 betalen omdat we studenten waren). Toch hebben we leuke krokodillen, tijgers en andere beestjes gezien, dus het was zeker geen ramp. Wel was het weer in de middag heel slecht en ging de tijger show niet door, maar door de regen waren ze wel heel wild en dat was ook leuk om te zien.
Na de dierentuin zijn we terug naar de oostkust gegaan en wel naar Surfers Paradise. Daar hebben we een clubtocht gedaan, dus in een paar uur met een grote groep 5 discotheken bezoeken, veel zuipen en domme spelletjes doen, jullie kennen dat vast allemaal wel!
De volgende dag zijn we naar Byron Bay gegaan om samen met joep en guus uit overloon (van de middelbare school in stevensbeek voor wie dat niet weet) wederom veel te drinken en weer naar domme spelletjes te kijken (daar doen ze zelf zeker niet aan mee...). Dit keer was een van de spelletjes een wet t-shirt contest waarbij kleding optioneel was, dus dan weten jullie het wel. De winnaar (dat was degene waarvoor het hardst geschreeuwd werd) won 300 dollar. Gefeliciteerd!
Het was een mooie manier voor teun om zijn verjaardag te vieren in ieder geval. (daar komen we dalijk nog even op terug)
Na byron bay zijn we nog een weekend terug naar Byron gegaan om onze maten nog een keertje te zien. Ook dat was een erg gezellig avond met een visbarbecue, wederom een paar pilsjes (lekker!) en veel leut en lol. Afgelopen maandag hebben we onze spullen weer ingepakt en hebben we ons busje terug gebracht naar Sydney. Vandaar zijn we gevlogen naar Auckland, en daar zijn we nu. Omdat we sochtends vlogen, hebben we de nacht doorgebracht op Sydney Airport, waardoor de jongens beide weinig slaap hebben gevat. Dus we in Auckland aankwamen zijn we natuurlijk vroeg naar bed gegaan.
Ja, maar eerst even iets eten, een paar pilsjes (oei alweer) en toen kregen we de vraag: hebben jullie zin om mee te doen aan een dom spel?
Nu bleken wij erg goed te zijn in het kennen van elkaar (wie van de twee is het grappigst? wie van de twee heeft het lekkerste kontje? enz.) en wonnen we, nadat we ook de finale hadden gewonnen (een spel dat hier misschien beter niet uitgelegd kan worden) hadden we een busreis door nieuw zeeland gewonnen...voor 1 persoon! Vanmiddag dan maar voor 1 man bijgeboekt en nu zitten we dus qua transport helemaal gebakken. Dus over vervoer hoeven jullie je al geen zorgen te maken, we hoeven niet met vieze truckers mee te liften, maar lekker met de Magic Bus!
Het punt is wel dat we na die grandioze overwinning op een Engels en een Zweeds duo dit natuurlijk moesten vieren, zodat we vandaag helemaal moe zijn. Dus vanavond maar vroeg naar bed...
of eerst nog even een barbecue bij de bar!?

tot snel lieve mensen!

Ik (dat is teun) wil jullie bij deze nog speciaal bedanken voor alle leuke berichtjes, smsjes en mailtjes die ik heb gekregen voor mijn verjaardag, ook het Youtubefilmpje deed me erg goed!
kijk maar even op: www.youtube.com/watch?v=jhYK-xE44xk
Ik ben erg blij dat jullie mijn verjaardag (en daardoor mij) niet vergeten zijn in tegen stelling tot een zeker ander persoon...
Kei bedankt!

• 24 Februari 2010 - 13:24

Marielle:

Ohhhh wat een heerlijke foto's weer Teun en Dirk!! Fijn dat jij een leuke verjaardag hebt gehad Teun. Wij hebben ook erg veel plezier gehad bij het maken van het filmpje! Nou jongenss, geniet van t prachtige Nieuw Zeeland !! En wat jullie vast als een depressie ervaren.. tot over 35 dagen al weer.. Dan wil ik ook graag alle verhalen horen die de censuur van deze site niet zijn doorgekomen!!! xxxxxx

• 24 Februari 2010 - 20:49

Franka En Familie:

wat fijn om weer iets te horen en lezen van jullie. Jullie genieten nog steeds..........en dat moet ook want over 35 dagen zijn jullie alweer thuis.
    Dirk, zien we daar wat rolletjes boven je zwembroek ontstaan of is dit gezichtsbedrog?
    Geniet, lach, kijk, duik, zwem, eet, zu....nee drink en maar vooral nog veel genieten van jullie reis!!!!!

• 26 Februari 2010 - 15:55

Anja:

hoi teun en dirk natuurlijk
    Zo dat ziet er goed uit mooie strakke lucht beter dan hier met al die regen .
    ik lees dat jullie nog steeds goed vermaken dat is mooi,geniet ervan want het is zo voorbij en genieten doen jullie wel zo te lezen.
    teun nog proficiat met het jaartje erbij hopelijk volgen er nog heel veel nou heel veel groeten van ons allen en tot de volgende keer
    tiny en anja

• 03 Maart 2010 - 11:23

Navert Dirk:

Stelletje helden, wat hebben jullie het toch weer zwaar! Maar hier is het ook mooi hoor, mistig, koud, storm....En bytheway Teun, hoe zit het daar met de krekels?

• 08 Maart 2010 - 19:01

Hein/maria:

hoi teun en dirk,
    weer een mooi verhaal, genieten want het eind is in zicht!!!!
    teun, wij zijn een paar dagen in de mooie stad groningen geweest, weer lekker gegeten in eetcafe de stadtlander en overal hing een poster Teun,waar ben jij nu!!!!!
    jongens, nog een paar weken volop genieten.
    groetjes uit 's-hertogenbosch

• 15 Maart 2010 - 22:39

Peter Van Horen:

Ha die Dirk,
    Dit is ff wat anders als werken op het gemeentehuis. Neem het ervan en kom een keer alle ins en outs vertellen met een potje bier erbij. Groeten vanuit Limburg, Peter

• 18 Maart 2010 - 22:58

Edwin:

Wat een schitterende haarband, meneer... Was bedoelt voor het voetballen maar dit is natuurlijk beter.
    Tot ziens in Groningen